van Maribo naar Køge - Reisverslag uit Maribo, Denemarken van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu van Maribo naar Køge - Reisverslag uit Maribo, Denemarken van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu

van Maribo naar Køge

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

26 Juni 2017 | Denemarken, Maribo

Maandag, 26 juni 2017
Vroeg opgestaan en vroeg weggegaan, om 7:30uur al op de fiets. Ik dacht, voordat die Duitser wakker wordt moet ik weg zijn, prima kerel maar eentje die het liefst zichzelf hoort. Gelukt, ik ben weg zonder aufwiedersiehen te hoeven zeggen. De zon schijnt en windkracht 4-5 uit het noordwesten. Heerlijk fiets weer, beetje zon en wat bewolking, zo krijg je het niet te warm. Veel wegen door de weilanden en door bossen met hier en daar grote landhuizen en kastelen. Met de auto zie je dit allemaal niet, genieten heet dat, maar vergeet niet de wegen gaan hier ook omhoog en omlaag en dat is met een zijwind best hard werken. Helaas het laatste deel van de weg naar Køge was weer als vanouds langs de grote weg. Køge is best een leuk stadje, als je de weg weet en niet te eigenwijs bent. Het spoor lag tussen het strand en camping en de stad en dan mag je kiezen, links of rechtsom. Verkeerd gegokt dus 2 keer het industrieterrein gezien. De aanwezige onderdoorgang was alleen voor auto's dus weer helemaal terug fietsen en nogmaals proberen. Gelukt en dan kom je in een leuk stadje met een centrum bestaande uit kleine gestucwerkte huisjes en oude vakwerkhuisjes. Ik probeer nog even wat foto's te maken. De verleiding is groot om weer iets in de stad te eten maar toch ga ik vanavond weer proberen te koken, vitamines moet ik hebben dus daar moet ik inkopen voor doen. Pasta heb ik nog dus alleen de overige ingrediënten kopen, makkie. Vanmiddag toch ook maar een nieuwe fietsbroek gekocht. De goedkope versie die ik mee had voldoet niet en de billen vragen echt om comfort, hoop dat dit een goeie koop is. Morgen proberen en dan weer samen met de zalf van Niek (waarvoor nogmaals dank Niek). Echt pijn doet het nog niet maar de eerste tekenen beginnen na 80-90km te komen en dan zoek je een andere zit enz....
De camping, een echte strandcamping, naaldbomen en een heel ander publiek. Een nacht is genoeg want de midgetgolfbaan die vlakbij het trekkersveldje ligt heeft mij nu alweer duidelijk gemaakt waar ik hier niet voor ben.
Nu eerst genieten van de zon en een lekker biertje, tuborg classic.
Vanavond gekookt in de camping keuken, 6 gasstellen op een rij en koken maar. Lekker bij de tent opgegeten, nog even de boekhouding en weer op tijd naar bed.
Morgen wordt ook een leuke dag, Kopenhagen op de fiets eens kijken hoe dat gaat.
Morgen is het maar 80km. Dus wat meer tijd in Kopenhagen om daarna door te reizen naar Hersinger. Aan de overkant ligt helsingborg, ZWEDEN!

  • 26 Juni 2017 - 20:25

    Peter:

    Tsja dat ongemak van de fietsbroek herken ik wel... Heb onlangs toch maar geïnvesteerd ineen echte Castelli....een aanrader en online best betaalbaar.. succes nog even en.... Genieten! Groet Peter

  • 26 Juni 2017 - 20:30

    Esther Foget:

    Hallo Paul,

    Als ik zo je verslag lees dan zie ik het zo voor mij dat de Denen een Vliegende Hollander voorbij zien "sjezen". Nu maar eens kijken of je in Kopenhagen een kopje koffie met de Zeemeermin kunt drinken

  • 26 Juni 2017 - 20:35

    Esther Foget:

    Mijn berichtje was nog niet af...
    Ik heb gehoord dat deze dame van Kopenhagen nogal zwijgzaam is...
    Opdracht: maak een leuke selfie met de Zeemeermin. Zodra we elkaar weer zien dan wil ik deze graag zien

  • 26 Juni 2017 - 20:48

    Bert:

    Wederom leuk verhaal. Morgen selfie met de zeemeermin en een pilsje?
    Succes met de nieuwe broek, eerst goed inrijden voor gebruik.

  • 26 Juni 2017 - 21:44

    Cathrien :

    leuk!! Kopenhagen een echte fietsstad. Fijn dat het allemaal zo goed gaat en wat ga je snel. Top !!xxx

  • 26 Juni 2017 - 22:28

    Koos Oostindier:

    Dat gaat rappo in dit tempo. Die Zeemeermin is een afknapper, als je haar tussen de Japanners en Chinezen door kunt zien. Zelfs vanaf het water wordt ze belaagd.
    Leuk om te lezen dat je ook nog om je heen kijkt ipv alleen maar fietsen.

  • 27 Juni 2017 - 15:07

    Hester:

    Wat ga je hard!
    Over een week voel je niets meer van je zadel; zit er eelt op.
    Succes ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 11 Juni 2017
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 13644

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 18 Augustus 2017

Fietsen naar de Noordkaap

Landen bezocht: