Van helsingborg naar halmstad - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu Van helsingborg naar halmstad - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu

Van helsingborg naar halmstad

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

29 Juni 2017 | Zweden, Halmstad

Woensdag 28 juni
Precies een week om. Is snel gegaan. De camping in Raa vlakbij Helsingor was een camping voor rijke Zweden. Veel Campers, rijen dik, de een nog groter dan de ander. Dus vroeg opstaan en weggaan was mijn motto. Bij de uitgang is een kiosk waar ik een broodje en koffie heb gehad voor de eerste 2 uur. En fietsen maar weer. Vandaag 110km. Nadat ik Helsingor heb verlaten wordt het gelijk al een stuk rustiger om me heen. Overal waar je om je heen kijkt is landbouw. Kleine dorpjes met niet echt een kern alleen huisjes langs de weg. Grote, hele grote en kleine huisjes door elkaar. Zodra ik weer dichter bij de kust kom wordt het weer vakantiepark achting. Mooie zomerhuizen, permanente en tijdelijke bewoning, althans daar lijkt het op.
Mensen lijken hier over het algemeen wat gelukkiger. De Zweden die ik langs de route zie zijn niet allemaal even spraakzaam. De meeste zijn met hun telefoon bezig of hebben oordoppen in. De hond of het kind in de wandelwagen krijgen geen aandacht meer, buitenlucht moet voldoende zijn. Alleen de lange afstand bikers met gevulde fietstassen, die groeten nog vriendelijk, die hebben een doel voor ogen net als ik. Zou dat het dan toch zijn?
Het fietsen heeft wel een minpuntje gekregen, de achillespees doet pijn. Andere schoenen aan gedaan en halverwege de trip het zadel lager gedaan. Eens kijken of dat helpt. Onderweg een heuvel van 175 hoogte meters beklommen, halverwege de afdaling moest ik links af. Tijdens het remmen dacht ik," wat ruik ik, zijn dat mijn remmen die zo kunnen stinken?" Even voelen natuurlijk en ja hoor, heeeet. Volgens mij waren gewone remblokjes allang op geweest. En dus weer de vingers verbrand, wat worden die schijven heet zeg! Daarna nog 35 km fietsen om bij plaats van bestemming aan te komen. De camping geheten "first camp" (hoe verzin je het) ligt 5km buiten halmstad, probeer dus vanavond op de camping te eten. Eens kijken wat dat kost. De camping kost zo'n 250,- kronen per nacht, dat is in echt geld ca. 27,- euro's, en dat voor een tent met fiets incl. Slechte WiFi. Vermoedelijk maakt het strand dat het een dure camping is. Op het vervolg van de reis zie ik die Voorlopig niet meer dus hopen dat dat de prijs van de camping iets drukt. Het wordt vanavond dus een simpele maaltijd anders blijft er aan het eind van mijn vakantie geld nog een stukje van de maand over. Nu de campingwinkel en bar al dicht zijn en ik nog moet eten moet ik dus helaas toch naar het dorp om buiten de deur te eten , op naar het dorp dus. Pizza! Lekker gegeten en gratis WiFi erbij. Er is dan ook wel iets te vieren, ben precies een week onderweg.
Vandaag was een bewolkt dag met af en toe de zon. De voorspellingen zijn niet geweldig, afwachten dus maar, ik heb tot nu toe alleen nog maar geluk gehad met het weer. Volgens mij wordt het mediteren de komende paar dagen om de regenperiode die voorspeld wordt, door te komen. Misschien wordt het nu tijd om na te denken over de diepere gevoelens in het leven, wie weet. Ik vermoed dat het dus de komende 2 dagen rust wordt, en om het weer en om de achillespees rust te geven.


  • 29 Juni 2017 - 14:11

    Susan Koop:

    Hey Paul,
    Leuk om te lezen, wat een belevenis! Alweer een week onderweg. heel veel plezier!
    Groetjes Susan

  • 29 Juni 2017 - 14:14

    Jaap:

    Proficiat met de eerste week Paul, rust is heel belangrijk tijden het evenement dus pak het ook als het kan, niet al te veel nadenken want dan rust je niet hoor, succes en voorzichtig daar buiten

  • 29 Juni 2017 - 14:18

    Marcel:

    Lekker bezig Paul! succes met de volgende week.

  • 29 Juni 2017 - 14:36

    Karin:

    Hey Paul, goed bezig!! En leuk om je verslagen te lezen. Maar doe idd wel voorzichtig met je achillespees. Veel succes, ook met het weer ;-) X

  • 29 Juni 2017 - 14:47

    Cathrien:

    Al weer een week. Kijk iedere dag uit naar je avonturen. Leuk! Beetje rustig aan dan maar met pijn aan je achillespees. Geniet van je tweede week .xxx

  • 29 Juni 2017 - 15:33

    Joep:

    Ha Paul, super leuk om je avonturen te lezen. 1e week door en inmiddels flink wat kilometers in de benen . Knap hoor. Zo te lezen geniet je ook van de zaken er om heen. Op naar de volgende week. Suc6

  • 29 Juni 2017 - 17:26

    Bert Ter Harkel:

    Dag Topper,

    Wat een mooi uitvoerig reisverslag! Fijn om te lezen en op deze manier de reis mee te beleven.
    Succes, geniet en hou vol!

  • 29 Juni 2017 - 19:44

    Elza :

    Hi Paul,
    Heel erg leuk om al je verslagen te lezen. Wat ben je al ver!! Gaat heel soepel, behalve als je bij het afdalen ineens linksaf moet .... Hopelijk is die achillespees snel over. En wat die zadelpijn betreft: wie ver wil fietsen moet op de blaren zitten!

  • 29 Juni 2017 - 19:50

    Benno :

    Ha Paul,
    Mooie reisverslagen, ik lees ze met plezier!
    Even een paar daagjes rust kan vast geen kwaad. Bovendien is het goed bier drinken in Halmstad, als ik het mij nog goed kan herinneren van 2 jaar geleden...
    Groet,
    Benno

  • 30 Juni 2017 - 00:39

    Arlette:

    Ha Paul,
    Wat gaat de tijd snel, en wat ga jij snel. Zweden alweer. Gaat het misschien een beetje té? Kalmpjes aan met de achillespees alsjeblieft, je moet nog een eindje!
    Leuk om zo mee te beleven :)

  • 30 Juni 2017 - 09:43

    Marijke:

    Goeiemorgen Paul!
    Heel leuk om je berichtjes te lezen. Fijn om zo een beetje met
    je mee te reizen.
    Dus je bent jezelf al wel tegen gekomen ;-).
    Ben je toch niet alleen l
    Met z'n drieen zoals je al zei
    me myself & I

    Pas goed op ze alle 3
    lfs


  • 30 Juni 2017 - 19:27

    Hanneke:

    Ha die Paul,
    Tjonge wat een avontuur zo in je uppie helemaal naar de noordkaap!
    Succes en we reizen graag met waarbenjijnu met je mee!
    Johan en Hanneke

  • 01 Juli 2017 - 20:34

    Janko:

    Hey Paul, net even een inhaalslag met je reisverslagen gemaakt. Je gaat super, zo te lezen. En elke dag weer op dat zadel... Ik wens je heel veel succes en plezier verder; het is tenslotte wel 'vakantie'. Ik zal nu met meer regelmaat je verhalen lezen. Toi, toi, toi...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 11 Juni 2017
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 13637

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 18 Augustus 2017

Fietsen naar de Noordkaap

Landen bezocht: