Van Vanersborg naar Amal - Reisverslag uit Åmål, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu Van Vanersborg naar Amal - Reisverslag uit Åmål, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu

Van Vanersborg naar Amal

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

03 Juli 2017 | Zweden, Åmål

Maandag 3 juli.
Wat een dag was dit. Het begon met dat ik zo lekker lag en dacht zal ik blijven liggen. Maar om 7:30 uur dacht ik nee ik wil graag fietsen. Er was slecht weer voorspeld en dan blijf je liever binnen. Maar toen ik de tent open deed was het een strak blauwe hemel. En toen Werd ik weer enthousiast.inpakken en weg wezen. Nog even twee heerlijke broodjes met koffie genuttigd en gaan. Onderweg weer een mooi afwisselend landschap waar ik echt blij van werd. Iets eten onderweg wordt steeds lastiger dus dat moet ik meer plannen. In een dorpje een lokaal winkeltje yoghurt, perziken en crackers met worst gekocht. Deze heerlijk genuttigd en weer verder richting Amal. Tijdens het fietsen in de bossen komt er een roofvogel mij tegemoet op ooghoogte, heel mooi glijdend naast mij en dat was echt genieten. Een uurtje later kom ik een omgeving net weer iets anders dan ik eerder heb gezien. Langs het meer beginnen de rotsformaties van geringe omvang maar het begint er echt op te lijken. Tevens, en daar moest ik een beetje om lachen ( toen nog wel), een bordje met 21% hoogte en niet toegestaan voor auto's met aanhangers. Ik had beter moeten weten. Vol goede moet dacht ik, dat zal wel een heuvel zijn die wat lastig is, die loop ik dan wel, maar het bleken heel veel heuvels te zijn die stuk voor stuk de 21% aantikten. Dat heeft anderhalf uur geduurd en ik was kapot. Het was een heel ander stukje Zweden maar erg mooi. Het laatste daarna was nog zo'n 30 km wat mij erg veel moeite heeft gekost. Maar toen ik bij de camping in Amal aankwam was ik tevreden. Het zijn allemaal campings voor Campers maar deze heeft een veldje voor tenten. Lekker rustig, ik denk een tent of 3. Dat wordt vanavond lekker slapen en genieten van de dag. Morgen maar een rustdag ingepland, ook om de Achillespees rust te geven. Kunnen we mooi de nieuwe route plannen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 11 Juni 2017
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 13647

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 18 Augustus 2017

Fietsen naar de Noordkaap

Landen bezocht: