Van Karlstad naar Overbyn ipv Torsby - Reisverslag uit Torsby, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu Van Karlstad naar Overbyn ipv Torsby - Reisverslag uit Torsby, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu

Van Karlstad naar Overbyn ipv Torsby

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

06 Juli 2017 | Zweden, Torsby

Donderdag 6 juli.
6 uur en wakker. Het is erg koud en dat maakt het moeilijk opstaan. Maar goed nu ik toch wakker ben. Kleren aan tent en alle spullen weer in de kar, wat eten en gaan. Oh wacht, niet vergeten de batterij die aan de stroom ligt mee te nemen, bijna vergeten. Dat is me ooit eens gebeurd in Thailand, daar was ik mijn pen vergeten die ik ooit een keer van Monique had gekregen en me dierbaar was, maar ga je dan een dag terug reizen om dat wat je bent vergeten op,te halen?
Ik ben nu volgens het schema in Torsby alleen was er geen camping te vinden en kreeg het advies van een bewoonster om een camping verder te gaan dan in plaats van naar een camping te gaan 5 km terug ligt, dat doe je niet. Een vrouw naar mijn hart, nee dat doe je niet.
De dag is een mooie dag geweest met een route die eindelijk aankomt op de E45. Een rustige route die langs meren, bossen en kleine dorpjes loopt. Het is heerlijk om deze rust te ervaren, weinig auto's kleine stille dorpjes en verder alleen maar een strak blauwe lucht met een groene omgeving. Ik heb ook mijn eerste bijna ongeluk ervaring meegemaakt, een ree, of hert wou oversteken terwijl ik eraan kwam fietsen, daar schrok hij zo van dat ie maar terug is gegaan, het scheelde max 5 meter dat ik hem raakte maar dat was voor het gevoel bijna. Ze zijn van dichtbij mooi donker rood, brons achting gekleurd, mooi hè, de natuur, helaas geen tijd gehad voor een foto. Voor de rest van de rit, weer leuke dingen gedaan. In Lyvik heb ik met een Zweedse man gesproken over het fietsen, de omgeving en het noorden....... Er schijnt nu nog sneeuw te liggen bij de noordkaap, het blijkt laat zomer te worden dus dat wordt nog een dingetje. Heb geen moonboots mee en ook mijn sjaal vergeten. Tijdens het fietsen merk je dat nu ook wel, in de zon is het heerlijk maar zodra je in de schaduw van de bomen met rijwind erbij komt scheelt dat een jas en een trui. Een advies dat ik kreeg van de beste man, en dat ging niet over het fietsen was eerst ijs eten In het dorp voor ik weer verder ging. Dat heb ik gedaan en het was heerlijk, mijn eerste ijsje. Vervolgens doorgefietst naar Torsby waar dus geen camping was. Navraag gedaan, er was een camping in Overbyn. Wel nog even 18km fietsen. Maar dat was geen probleem. De route erna toe was over de E45 alleen gaf de TomTom een alternatief dus ik dacht, doen! Ben ik dus ca. 10km lang over een gravelbaan gefietst door een dicht bos. Dat was een flinke inspanning incl. de heuvels die dan nog weer een stuk zwaarder worden. Maar ik moet zeggen een stuk mooier dan de grote weg dus geen spijt. Aangekomen op de camping eerst even bijgekletst met de eigenaar over het weer, te weinig regen enz... Zaterdag wordt een regendag, mooi als dat zo is, kan ik weer een verlofdag nemen, in the midle of nowhere. Eens kijken wat dat wordt. Op de camping staat een man die ook op de fiets is. Hij komt vanuit Noorwegen en gaat richting het oosten van Zweden, hij is klaar met de bergen van Noorwegen, daar kan ik wel inkomen. De beste man is 76! Hele verhalen over waarom hij fietst, dat begon met een schoolreunie, hij dacht daar fiets ik even heen, sindsdien fiets hij grote stukken in Scandinavië. Mooie man die mij zijn hoofdnetje liet zien die je nodig bent tegen de vliegen, dat blijft toch een dingetje. De vliegjes dat begint nu een beetje serieus te worden maar heb er tot nu toe nog niet zoveel last. Te koud denk ik! Het heeft net even geregend maar dat mag gelukkig geen naam hebben, nu de zon weer schijnt ga ik nog even eten maken (19:40uur). Het wordt pasta voor de verandering. Vanmiddag fruit gehad, melkproducten en genoeg water gedronken dus geen zorgen.
Kortom, weer een mooie dag. Eens kijken op de kaart, morgen naar Malung. Wordt denk ik een korte rit als de camping daar ten minste nog bestaat.

  • 06 Juli 2017 - 19:56

    Benno:

    Ha Paul, alles goed zo te lezen. Wel mooi dat jouw verslagjes steeds persoonlijker worden. Je schiet al lekker op. Blijf zo genieten envoor je het weet ben je er...
    Hug,
    Benno

  • 06 Juli 2017 - 20:34

    Klaas:

    Hallo Paulus, leuk om je reisverslag te volgen. Volgens heb je al een mooi stuk afgelegd.
    Hoeveel km inmiddels afgelegd en hoeveel moet je nog? Suc6 Klaas.

  • 06 Juli 2017 - 21:36

    Cathrien:

    Wat toch een prachtige ervaring. Je verslagen worden steeds boeiender. Slaap lekker voor straks. xxx

  • 07 Juli 2017 - 15:26

    Jaap:

    Hee Paul
    heel veel succes namens de collegae, weer een prachtig verhaal , je gaat het weekend in, geniet van je rustdag en de omgeving, geeft nieuwe kracht om door te gaan, hoe gaat het met het zitvlak?

  • 08 Juli 2017 - 17:20

    Jordan:

    Hoi Paul, wat een belevenis allemaal ik lees je verhalen en ik merk dat je ervan geniet.!
    Nog even lekker door fietsen en genieten, mooi dat je dit doet heel veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 11 Juni 2017
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 13636

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 18 Augustus 2017

Fietsen naar de Noordkaap

Landen bezocht: