Van Tandsjoborg naar Sveg - Reisverslag uit Sveg, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu Van Tandsjoborg naar Sveg - Reisverslag uit Sveg, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu

Van Tandsjoborg naar Sveg

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

12 Juli 2017 | Zweden, Sveg

Woensdag 12 juli.
Het regent, dus doe maar rustig aan. Tegen een uur of acht wordt het droog en kan ik gaan inpakken. De benen voelen leeg en brood heb ik niet dus dan maar een paar koeken. Het is 42 km naar Sveg en dat is zonder een echt ontbijt een heel eind. Vol goede moed begonnen maar echt vrolijk wordt ik niet. Ik ben de camping nog niet af of ik heb alweer een lekke band. Kar los, wiel eruit en Andere band erom. En pompen maar. Voordat je voldoende lucht in de band hebt ben je wel even bezig.... De reis wordt vervolgd en gaandeweg ontdek ik dat er een hobbel in de band zit die gelukkig later weg is zodra de band zich een beetje heeft gezet, gelukkig maar.
Ik moet zeggen, zoals voorspeld was het een frisse start van de dag waarbij het vervolgens ook nog eens begint te regenen. Regenpak aan dus. Maar zoals je begrijpt is tijdens het fietsen het regenbak aan de buitenzijde net zo nat als aan de binnenzijde. Een uurtje later wordt het droog en kan het pak weer uit, gelukkig maar want zonder pak fietst het een stuk plezieriger. Nog 26 km, nog 10 km en daarna aangekomen in Sveg. Je ziet het, het was even aftellen. Dit is een echt dorp, het centrale punt is een tankstation, een supermarkt en een cafetaria. Het is alweer 12:30uur dus eerst iets eten. Vlees met frieten en een lekkere grote koffie. Ik zie dat er ook een camping is en ik heb besloten om daar de tent op te zetten, naar Ytterhogdal is het nog 80km en dat ga ik vandaag niet redden. Morgen dus maar. Eerst douchen en wat rust en daarna even naar de supermarkt en naar een fietsenwinkel om 2 nieuwe banden te kopen. Vanavond koken en op tijd naar bed. Ze voorspellen geen mooi weer iets wat ik nu wel kan gebruiken. We zullen zien. De planning is om naar een camping te gaan in Ratan om daarna door te fietsen naar Ostersund. Daar ga ik opnieuw besluiten wat ik ga doen want het valt me zwaar terwijl het fietsen zo leuk kan zijn en ik nog maar halverwege ben. Nog bedankt voor alle reacties, leuk te horen hoe jullie allemaal meeleven. Duidelijk is hoe waardevol vriendschap kan zijn. Morgen weer een nieuwe dag!

  • 12 Juli 2017 - 20:44

    Cathrien:

    Hoi, dappere dodo.

    Ben trots op je broertje. ook al zou je nu stoppen: Respect! Dit is al een hele prestatie. Ik doe het je niet na. Rustig aan en pas goed op jezelf. (ik lijk je moeder wel :-) ). Dikke kus.

  • 12 Juli 2017 - 21:09

    Marcel:


  • 12 Juli 2017 - 21:18

    Marcel:

    Halverwege joh, je bent er bijna ;-) succes man!

  • 12 Juli 2017 - 21:44

    Bart:

    Hoi Paul, zet 'm op kerel.

    Net voor Ytterhogdal is er links aan de weg een cafe in een rood gebouw: Hembygdsgård. In de plaats zelf in elk geval een Statoil en een pizzeria.

    In Östersund en omstreken zijn meer dan 100 restaurants. Mooi punt in de verte? Klopt..... t is 187 kilometer over de E45.

  • 12 Juli 2017 - 22:28

    Ingrid:

    Hey Paul,
    Gatver man, je hebt best veel pech met die lekke banden en die onduidelijke wegaanduidingen. En weinig eten onderweg is echt vervelend voor al die inspanning, en zeker dan ook voor het moraal. Ik heb super veel bewondering voor je, voor wat je er voor moet doen. Echt heel zwaar.
    Naar het zuiden fietsen, richting Rome of Barcelona, is bij jouw tocht vergeleken veel makkelijker. We denken veel aan je. Zoen, Ingrid

  • 12 Juli 2017 - 22:35

    Benno:

    Hé Paulus,
    Ik leef met je mee als ik jouw verhalen lees. Zeker dat zinloze heen en weer gefiets kan mooi de stemming bederven. Helaas hoort dat er bij en des te meer kun je weer genieten van de mooie dingen die je tegenkomt.
    Wat me opvalt, is dat fietsen naar de Noordkaap uiteindelijk uitmondt in een voortdurende jacht op voedsel. Had ik niet verwacht.
    Maar Je doet het toch maar allemaal. En ongeacht hoe het uitpakt, je bent een held!
    Mocht het effe te veel worden, denk dan even aan Boudewijn: "Hoe sterk is de eenzame fietser ...."
    Groet,
    Benno

  • 12 Juli 2017 - 23:37

    Bert:

    Op de helft! aftellen dus. Net vakantie, gaat een stuk sneller deze tweede helft.
    Probeer te genieten, ook van deze slechte momenten.
    Binnenkort vissen? Ben benieuwd naar weer wat foto's.
    Succes.
    Bert

  • 13 Juli 2017 - 07:59

    Maria:

    Hallo Paul,

    Je bent al op de helft. Geweldig! Sinds kort lees ik je berichten en leef met je mee!
    Een hele prestatie en zet hem op. Laat je niet kisten op deze reis van je leven!
    Probeer nog te genieten van al het moois om je heen.\groet
    Maria

  • 13 Juli 2017 - 10:00

    Klaas:

    Hoi Paul, kop der veur!! Opgeven is geen optie! Het aftellen is begonnen.

  • 13 Juli 2017 - 11:43

    Bert Ter Harkel:

    Ochtend Paul, ondanks de ontberingen ben je nog steeds in de race. Respect! Hou vol en kijk terug op hetgeen je al hebt gepresteerd. Inderdaad een paar leuke foto's zijn welkom.
    We genieten desondanks erg van de verhalen, kop op!

  • 13 Juli 2017 - 18:41

    Annette:

    Hey Paul,

    Af en toe blader ik stilletjes door je reisverslagen. Wat heb je al een boel kilometers afgelegd! Het gaat met pieken en dalen; zoals dat gaat met grote sportieve inspanningen. Niet altijd even makkelijk begrijp ik; maar de kracht die je eruit kan halen om dalen te overwinnen is onbetaalbaar! Later kan je terug kijken op iets wat je overwonnen hebt. Ik heb er alle vertrouwen in dat het je gaat lukken. Blader in gedachten nog eens door het mooie boek dat je op je surprise party hebt gehad: al die mensen zijn supertrots op je; hoe je het ook doet! Groet, Annette.

  • 13 Juli 2017 - 19:31

    Harry Schokkenbroek:

    Hallo Paul,

    Wat een moedige onderneming, ik ga er wel vanuit dat je de Noordkaap haalt.
    Het zal volgens mij nog wel vaker tegenvallen, maar het is de moeite waard om door te zetten. Neem in ieder geval altijd iets te eten op reserve in je bagage mee. Er komen nog wel meer momenten dat er weinig te eten is te krijgen, het wordt steeds dunner bevolkt.
    Nogmaal kerel zet hem op nooit opgeven, daar krijg je altijd spijt van.
    Toi, toi, kerel je kunt het.
    Groet,

    Harry.

  • 14 Juli 2017 - 10:48

    Jordan:

    Hey Paultje,
    Goed bezig man, jammer van die lekke banden maar dat is niet anders super goed bezig!!
    Wel goed eten en drinken en lekker uitrusten af en toe!
    Ik vindt het een moedige en mooie onderneming ik doe het je niet na.

    Groetjes,

    Jordan

  • 14 Juli 2017 - 13:28

    Jaap:

    Hee Paul
    Het is nu bikkelen begrijp ik, dat iets wat je goed kan dus dat komt goed, super dat je de positieve dingen ook ziet, eerst klimmen maar daarna gaat het naar beneden dus makkie dat is de beloning
    Top wat je doet, je gaat het redden, het plenst hier op dit moment, dan krijgen we een beetje idee wat jij over je heen krijgt, succes je bent op de helft, het aftellen gaat sneller nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 11 Juni 2017
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 13641

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 18 Augustus 2017

Fietsen naar de Noordkaap

Landen bezocht: