Van Malung naar Orsa - Reisverslag uit Överbyn, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu Van Malung naar Orsa - Reisverslag uit Överbyn, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu

Van Malung naar Orsa

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

08 Juli 2017 | Zweden, Överbyn

Zaterdag 8 juli.
Zo weer een dag voorbij, ze vliegen voorbij en toch zijn het ook lange dagen. Vanmorgen afscheid genomen van mijn vriend, in stilte.... 2 x geroepen dat ik weg zou gaan maar kreeg geen gehoor, waarschijnlijk nog in diepe slaap. Dus maar een briefje geschreven en hem bedankt voor de gezelligheid en de talloze tips. Op de fiets gestapt naar Orsa. Het was een bewolkte maar droge dag. Het leek niet droog te blijven maar ik heb de gok genomen om toch op de fiets te stappen. En dat heeft goed uitgepakt. Het bleef droog tot Mora. Mora is een leuk stadje, een soort middelpunt van toeristen in verband met het treinstation. Onderweg weinig bijzonderheden gezien, wel dat de automobilisten over het algemeen goed rekening houden met fietsers. Zelfs nog 2x getoeter vanuit de tegenovergestelde richting met als boodschap "zet hem op". Ook onderweg weer een restaurant bezocht met, je raad het al, hoe kan het ook anders, een nederlandse eigenaar.
Het gaat best voortvarend, dit is dag 18 volgens mij zit op pagina 16 van het draaiboek, dat zou theoretisch betekenen nog 14 dagen. Ik merk wel dat ik de dames steeds meer begin te missen, vooral als je op een camping staat met allemaal gezinnen. Nu sta ik op een hele grote camping met veel kinderen, daar wordt je wel een beetje jaloers op..... Maar goed, ik hou vol. Het zou ook helpen als morgen de zon weer schijnt, dat maakt het allemaal een beetje vrolijker. Ik fiets nog steeds in korte broek met een dubbel shirt aan incl. soms de armstukken. Dat wil zeggen dat het qua temperatuur nog best wel meevalt en dat stemt me ook blij. Kortom, dag 19 breekt morgen aan en ik denk dat ik maar weer op de fiets stap en de rustdag nog maar een dagje uitstel. Moet wel zeggen, er komen steeds meer hoogte meters, morgen rond de 1000 meter naar boven fietsen, eens kijken of dat veel is want natuurlijk is dat in etappe's maar ja, ik moet wel omhoog. Over de vliegjes, gisteren was het de reden om maar naar bed te gaan, bij meren zijn ze met mooi weer aanwezig en daar wordt je niet vrolijk van. Tot nu toe valt het me nog mee omdat ik er hier geen last van heb. Ik vermoed nog verder naar het noorden zal het wel veel erger zijn. Ook dat zullen we zien.

  • 08 Juli 2017 - 23:30

    Bert:

    Goed bezig Venema.
    Enige hoeveel km je er al op hebt zitten?
    Al een conclusie getrokken; valt het mee of tegen, een echte aanrader. Andere verwachtingen?

  • 09 Juli 2017 - 09:23

    Henny:

    Op zo'n lange tocht heb je altijd af en toe wel een dipje. Denk dan aan de fietsclub uit Peize: NOAD (nooit opholden altied deurgoan) !

  • 10 Juli 2017 - 09:42

    Bert Ter Harkel:

    Zo is dat Henny. Hou vol Paul en geniet!

  • 10 Juli 2017 - 12:40

    Jaap:

    Hee Paul

    Klinkt goed, je vordert al een heel end op de kaart, indrukwekkend om te zien, en dat allemaal op de fiets met aanhanger, nog geen lekke banden gehad?, zet em op en geniet ervan



  • 10 Juli 2017 - 19:00

    Aalbert En Ina:

    Hoi Paul, leuk om je vorderingen te lezen. Wie weet als wij ook naar Scandinavie gaan zoeken we je op of komen jullie op de terugweg tegen. Veel fiets plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 11 Juni 2017
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 13684

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 18 Augustus 2017

Fietsen naar de Noordkaap

Landen bezocht: