Van Halmstad naar Smalandsstenar - Reisverslag uit Smålandsstenar, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu Van Halmstad naar Smalandsstenar - Reisverslag uit Smålandsstenar, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu

Van Halmstad naar Smalandsstenar

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

02 Juli 2017 | Zweden, Smålandsstenar

Vrijdag 30 juni
Vanmorgen wakker geworden en raad eens, regen! Dat wordt een dag, blijf ik liggen of ga ik op pad? Ik ga, alle spullen in de tent voorbereiden en zo snel mogelijk in de grote zak van zwarte piet. Nog even afrekenen en gaan met die banaan. Mijn pees houdt het aardig, voel wel de pijn maar het wordt niet erger. Dat geeft vertrouwen om door te gaan. Ik heb de route ingekort naar 80km ivm de harde wind. Windkracht vijf uit het noorden, precies de kant die ik op ga. Via Halmstad wat niet echt een interessante stad is, op weg naar Smalandsstenar. Geen flauw idee wat daar te zien is maar heb wel gezien dat er een camping is. Onderweg mooie gebieden doorkruist met veel groen, dorpjes van 3 huizen en huizen in alleen in een groot groen gebied. Buren wonen tenminste enkele kilometers verder, dat is erg alleen, maar wel erg mooi. Onderweg heeft het vanaf een kilometer of tien buiten Halmstad alleen maar gemiezerd wat later is overgegaan in regen.
De eerste reeën zien oversteken op 10 meter voor mijn fiets, konijnen en roofvogels te over. Het zijn veel smalle wegen met weinig verkeer, het begint wel echt op Zweden te lijken. Aangekomen in Smalandsstenar is het even zoeken naar de camping. Doorweekt heb ik besloten een huisje te nemen, 225kr voor een tent en 350kr voor een huisje, en dat in de regen? Goeie eenvoudige keus. Eens kijken of ik hier morgen nog wel weg kom.
Vanavond boodschappen gedaan en uiteraard voor pasta gekozen. Met een heerlijk biertje. Wat smaakt dat dan lekker na zo'n tocht. Het was onderweg mooi maar heb weinig echt plezier gehad door het weer. Ik heb geen ruzie gehad met mezelf maar de boot vanuit Gotenburg is nog erg dichtbij, en die keus is wel erg verleidelijk met dit weer. Hoop dat dit binnenkort (morgen dus!) verbeterd. Monique zei " je hebt ervoor gekozen om naar het noorden te gaan, naar het zuiden was het droog en warm geweest" Nu moet ik zeggen echt koud is het niet in Zweden zolang het maar droog is. Op de fiets is het echt zweten, elke dag. Ik blijf nog steeds veel drinken, zelfs met dit weer. Vanuit het huisje heb ik mooi zicht op de camping, ook hier staan grote monsters, Campers van 10meter zijn ook hier welkom. Die mensen hebben ook echt problemen hoor, een camper heeft op 5 verschillende plekken gestaan, de satellietontvanger had geen ontvangt en wat moet je dan? De satelliet ontvanger staat nog steeds te draaien om maar iets van ontvangst te krijgen, ik zal proberen een foto te maken om te laten zien dat geld niet de oplossing is voor alles, ik heb er erg om moeten lachen.

  • 02 Juli 2017 - 19:37

    Cathrien:

    Zo zie je maar weer hoe simpel het leven op de fiets is in vergelijking met een camper. Geweldig! ik zie het voor me. Ik ben wel een heeel klein beetje jaloers hoor. eigenlijk een beetje veel. :-) fijn om je te volgen. gaan we toch een beetje mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 11 Juni 2017
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 13687

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 18 Augustus 2017

Fietsen naar de Noordkaap

Landen bezocht: