Van Boras naar Vanersborg - Reisverslag uit Vänersborg, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu Van Boras naar Vanersborg - Reisverslag uit Vänersborg, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu

Van Boras naar Vanersborg

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

02 Juli 2017 | Zweden, Vänersborg

Zondag 2 juli
Vandaag vanuit Boras naar Vanersborg, 120km ongeveer. Het was een mooie route en het weer was prima, geen regen een beetje zon maar wel weer wind tegen. Je went eraan zal ik maar zeggen. Het landschap kent veel afwisseling tussen bos en landbouw. Meestal fiets ik op kleine rustige wegen en af en toe weer op de grote weg wat toch wel een beetje eng is. Dit zijn dan de koppelwegen tussen de verschillende landwegen en daar ontkom je niet aan. Onderweg toch weer veel mooie natuur gezien, weet niet of ik dat na 1000 km nog zeg maar voorlopig geniet ik ervan. Nu ik in Vanersborg ben aangekomen heb ik wel gezien dat de heuvels meer op bergen beginnen te lijken, hoop niet dat de klimmen ook zo worden want met een kar achter je aan van ongeveer 20-25kg wordt dat een hele strijd. De wind hier is ongewoon gemeen, de windvlagen zijn erg sterk. Als er een vrachtwagen voorbij komt moet je extra opletten want anders lig je in de berm. Ik ben vandaag om 7 uur opgestaan, om 8 uur op de fiets gestapt en ben om 15:30uur aangekomen. Onderweg nog wat broodjes en koffie gekocht onderweg en zelf brood meegenomen met salami, ik dacht laten we eens vlees op brood doen wat dat is lang geleden, de laatste tijd erg veel honing gehad (thx John). Soms doe ik er ook wel eens vis op en dat vind ik ook prima. Vanavond maar op de camping eten, het dorp is te ver weg, de oprijlaan naar de camping zelf is al 3 km, daarna nog de brug over met windkracht 5 tegen dus dat wordt hem niet. Zal wel patat worden met iets, we zullen zien.
Blijkt het restaurant dicht te zijn, moet ik een noodrantsoen gebruiken! Gelukkig heb ik die. Eet ik lekker in de tent mijn pasta wel op. Moet ik er wel om denken om morgen een nieuw noodrantsoen aan te schaffen. Ik verlang om 8 uur al naar mijn bedje, lekker liggen, beetje lezen of naar muziek luisteren. Praten doe je weinig, alleen op de fiets tegen mezelf, best nog positieve woorden moet ik zeggen. Elke bult met een beetje hoogte maken we samen een uitdaging van, best grappig. Op de camping zie je hier voornamelijk gezinnen met kleine kinderen die allen een zelfstandige groep zijn die geen of weinig belangstelling hebben voor de mensen om hun heen, best begrijpelijk, wat moet je ook met zo'n rare hollander op de fiets, niets toch? Morgen wordt eenzelfde ritueel als vandaag, 7 uur opstaan, tent inpakken en op de fiets naar Amal ( met o's op da a's), een tocht van 110 km. Eens kijken wat dat voor een rit wordt, een hele dag langs het meer fietsen. Misschien leuk voor wat foto's.

  • 02 Juli 2017 - 21:13

    Martin:

    Mooie verhalen Paul. Op deze manier zijn we er ook een beetje bij. Zet hem op en geniet.

  • 02 Juli 2017 - 22:04

    Peter:

    Is een bijzondere belevenis...mooi dat we je zo kunnen volgen.. succes nog even.. Gr Peter

  • 02 Juli 2017 - 23:03

    Mikel:

    Jeetje, Paul wat een avontuur! Erg leuk om je reisverhalen te lezen. Ga zo door, blijf genieten en denk als je aan het klimmen bent maar eens aan het (hardloop)geploeter van mij van weleer... hoop dat je glimlach daarover verlichtend werkt! Ik ga je blijven volgen! Groetjes!

  • 02 Juli 2017 - 23:23

    Bart:

    Hey Paul,

    Er ligt momenteel een lagedrukgebied ten noorden van jou. Morgen heb je vermoedelijk te maken met noordwestenwinden.

    Dinsdag is er geen frontaal weer in de buurt en is het weer waarschijnlijk rustig maar heb je wel een matige wind recht op de kop.

    Carry on. Ben beetje jaloers op je!

  • 03 Juli 2017 - 13:10

    Mim:

    hey Paul,

    Wie schrijft die blijft ;)
    Leuke verhalen en wat heerlijk! rustig aan he! Gelukkig houdt Bart het weer in de gaten hi hi

    Veel plezier nog en.... niet te veel frieten en hamburgers eten... krijg je alleen maar zadelpijn van.. hoe meer vet aan het rompje...hoe zeerder het kontje ;)

    Kus MiM

  • 03 Juli 2017 - 14:30

    Hanneke :

    Ha die Paul,

    Kan me voorstellen dat het schitterend is en super afzien af en toe!

    Wacht maar tot je weer een tijdje terug bent van deze noordkaap expeditie!
    Het wordt dan steeds mooier in je herinnering en daar kan je heeeeeeel lang van na genieten!

    Mooie plaatjes trouwens, we krijgen ook weer zin om eens weer richting het noorden af te reizen!

    Succes en straks fiets je nog tussen de elanden en rendieren dat is tof!

    Groetjes Johan en Hanneke

  • 03 Juli 2017 - 18:02

    Jaap:

    Prachtig om te lezen Paul, ik lees het in de fitness op een spinningfiets, ik heb dan het gevoel dat ik mee fiets, maar niets vergeleken met het echte werk natuurlijk.
    Zet em op en we genieten van je verhalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 11 Juni 2017
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 13679

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 18 Augustus 2017

Fietsen naar de Noordkaap

Landen bezocht: