Van Amal naar Karlstad - Reisverslag uit Karlstad, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu Van Amal naar Karlstad - Reisverslag uit Karlstad, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu

Van Amal naar Karlstad

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

04 Juli 2017 | Zweden, Karlstad

Dinsdag 4 juli
Het gaat toch anders dan ik had gewild. Gisteren om 9 uur in mijn mandje gegaan en ben heerlijk gaan slapen. Tot een of andere bloemgek die plantjes aan het zoeken was over mijn scheerlijn struikelde en ik behoorlijk ben geschrokken. De uren daarna waren er continu mensen door door het park liepen en brommers die heen en en weer scheurden wat mij snel van gedachte liet wisselen om de volgende dag toch verder te gaan naar Grums. Dit was onderdeel van de geplande route en omdat dit maar 60 km fietsen was dacht ik dat moet kunnen. Ben laat weggegaan omdat het brood er pas om 9 uur zou zijn, maar goed het werd een korte dag dus wat maakt het uit. Tegen tienen op de fiets, nog even langs de supermarkt voor de noodrantsoenen en off we go. Het was weer een mooie zonnige dag waarbij we de wind niet moeten vergeten, deze is altijd tegen mij, we kunnen maar geen vrienden worden. Elke heuvel of hoge bult denk ik, kom maar op. Maar als de wind dan tegen is denk ik, waarom nou, ik ben toch de hele week lief geweest?
Toch lukt het me elke weer om het volgende punt te bereiken zo ook deze keer. Aangekomen in Grums blijkt dat de camping die ik had uitgezocht en die aanwezig was 18 km terug, een beetje uit de route dat wel. Dan sta je daar en denk, wat nu? Ik ga niet terug dus plannen maken. Voor een rustdag moet de omgeving een beetje aantrekkelijk zijn dus op naar Karlstad. Maar dat is nog 30km verder. Ik kan nu alles aan dus die 30km kunnen er ook nog wel bij. Eerst nog even een broodje worst en frisdranken inslaan en gaan. Anderhalf uur laten in Karlstad aangekomen even rondvragen en de camping gevonden, weer heerlijk aan het strand en een mooi uitzicht over het meer. Hier blijf ik wel een extra dag. Dit is een echte camping. Kortom, het was een kleine tegenslag met een grote overwinning en de beloning is ook aanwezig, ik ga weer eens lekker buiten de deur eten. Morgen moet de Achilles echt rust hebben want hij is wat dik geworden. Elke avond en ochtend behandel ik de pees met massage gel en dat doet het wel goed ( met dank aan de Fransen, en Frank). Morgen, wat ga ik doen, of met de bus Karlstad bezoeken of uitslapen en op de camping blijven, zal dat lukken? Ik heb al plannen gemaakt om naar Karlstad te gaan dus uitrusten gaat niet gebeuren, ik ben hier tenslotte niet zo vaak. Wat ik nog wel moet proberen is om de was te doen, daar moet ik nog naar opzoek. Misschien kan ik dat morgenvroeg doen voordat ik de stad inga. We zien wel. Voor nu lekker slapen.

  • 04 Juli 2017 - 23:04

    Bert:

    Wat een verhalen weer. Prachtig om te lezen. Geniet van de rust en de stad.

  • 05 Juli 2017 - 08:09

    Cathrien:

    Wat fijn dat je zo geniet. Je verhalen worden ook steeds enthousiaster. Zo leuk om te leen. We kijken er iedere keer weer naar uit. Geniet ze vandaag. xxx

  • 05 Juli 2017 - 13:17

    Rudy Rijzinga:

    Leuk om het reisverslag van je te lezen en dat je ondanks de tegenwind behoorlijke afstanden per dag aflegt. Succes verder en hopelijk gaat de blessure snel weer over.
    Groet, Rudy

  • 05 Juli 2017 - 13:50

    Jack Pheifer:

    Ik ben blij voor je dat het goed gaat Paulus. Je bent goed bezig. Anders houden wij jou altijd uit de wind maar nu moet je het alleen doen. Heel veel succes verder en we blijven je volgen

  • 05 Juli 2017 - 14:14

    Bert Ter Harkel:

    Mooie verhalen Paul! Leuk om op deze manier jouw avontuur mee te beleven. Geniet van de vrijheid en het heerlijk buiten zijn. Uiteindelijk gaat de wind je vriend nog wel worden. Met de wind mee is het ook eigenlijk geen uitdaging;)! Have fun!

  • 05 Juli 2017 - 18:37

    Annette:

    Mooie reisverhalen! Nog geen last gehad van insecten? Hoop dat de blessure niet erger wordt. Dus een dagje met de bus is ook leuk en fijn. Geniet van al het mooie op je reis. En we blijven je volgen op je reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 11 Juni 2017
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 13678

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 18 Augustus 2017

Fietsen naar de Noordkaap

Landen bezocht: