Karlstad - Reisverslag uit Karlstad, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu Karlstad - Reisverslag uit Karlstad, Zweden van Paul Veenstra - WaarBenJij.nu

Karlstad

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

05 Juli 2017 | Zweden, Karlstad

Woensdag 5 juli
Er zijn al 2 weken om. Vandaag een rustdag. Heb slecht geslapen, stond tussen veel tentjes in en viel pas laat in slaap ( het is ook nooit goed hè ). Toch weer vroeg wakken dus heb ik de was gedaan. Erik zegt " hygiene is erg belangrijk voor het fietsen, met name voor het zitvlak, vaak wassen dus" om 7 uur was ik dus al met de wasmachine bezig. Daarna de droger in en klaar was Cees. Ik was dus zo snel dat voordat de eerste bus ging ik nog een hazenslaapje heb gedaan, heerlijk gewoon weer gaan liggen, wat maakt het uit. Om 10:07 de eerste bus naar Karlstad genomen, zo'n 15 min rijden. Het is geen grote stad zoals ik verwacht had, 2x de Herestraat en wat kleine straatjes daarom heen was het centrum. Wel een gezellig centrum maar geen echt bezoek van een dag voor nodig. eerst maar koffie met gebak om de dag te beginnen. Volgens mij kom aan van deze reis in plaats van dat ik ga afvallen waar iedereen je zo voor waarschuwt. Heb wat rondgezworven en de kunstwerken gezien. Leuk maar niet ernstig bijzonder, ik zou zeggen rij er niet voor om. Rond 1 uur met de bus terug naar een winkelgebied buiten de stad. Kleine inkopen gedaan zoals noodvoeding en een nieuwe korte broek. Bij deze zie je grote witte strepen onder de broekspijp uitkomen en geloof me, dat ziet er niet uit. Vervolgens naar de Ikea gelopen om eens een huislijke maaltijd te nemen zoals het thuis ook kan. En dat is gelukt, de gehakt balletjes en salade zijn zoals in Groningen, ze zien er exact zo uit (of andersom) Daarna nog een lekker kopje koffie gehad en met dezelfde bus terug naar de camping.
Op de camping moet ik me alweer bezig houden met de volgende camping anders moet ik nogmaals extra fietsen voor een slaapplaats en dat is na een kilometer of honderd niet leuk meer. Vanavond ook weer eens lekker vroeg naar bed om de volgende ochtend op tijd weg te gaan want dat is wel zo prettig. Om 17:00uur nog zoeken naar de camping is geen fijn gevoel, alhoewel het hier niet echt donker wordt zit dat nog niet in ons systeem. Geen echte spannende dag dus hoop morgen op meer spektakel

  • 05 Juli 2017 - 19:50

    Peter:

    Komt geen eind aan he aan dat land... Een week fietsen en op de kaart ben je dan nog maar halverwege...
    Zet hem op! Groet Peter

  • 05 Juli 2017 - 21:24

    Annemiek:

    Heel leuk om je verhalen te lezen. Super trots op je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 11 Juni 2017
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 13673

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 18 Augustus 2017

Fietsen naar de Noordkaap

Landen bezocht: